Horvátország titkai

Horvátország a magyar turisták egyik legkedveltebb célpontja. Ez nem csoda, hiszen közel van, amióta elkészültek az autópályák csak néhány óra az út, és ragyogó kék tengert, varázslatos tájakat kínál. Sokan vagyunk, akik gyermekkorunkban itt láttuk meg először a tengert és azóta is nosztalgiával fordulunk az Adria felé.

A közelség miatt a magyar turisták leggyakrabban az Isztriai nyaralóhelyekre és Krk vagy Rab szigetére utaznak. Most egy olyan szigetet mutatunk be, amely nincs messze ezektől, mégis kevesebben látogatják. Cres szigete csodálatos hegyvidéki tájaival nagyon vonzó úti cél, érdemes megismerkedni vele.

A hosszan elnyúló, keskeny Cres az Isztriai-félsziget és Krk között található, az Adria legnagyobb szigete. 66 kilométer hosszan nyúlik el, szélessége 2-12 kilométer között változik. Lakossága mintegy 3000 fő.

Már az odautazás is regényes, a szigetre mesés hegyvonulat mellett elhaladó komppal jutunk el. Két kompjáratot vehetünk igénybe, az egyik Krk szigetéről, a másik Isztriáról indul.

A sziget csodás tájai mellett romantikus városkákkal is csábít. A szintén Cres nevű főváros színes házaival bűvöl el. Lubenice pedig egy sziklákra épült középkori falu, ahol nemcsak a régi házakban, hanem a páratlan panorámában is gyönyörködhetünk. Említést érdemel még Beli, ahol IV. Béla király szállt meg a tatárjárás idején, és róla nevezték el a városkát.

Kicsit távolabb, de még mindig nem túl messze, Zadar közelében számtalan kisebb-nagyobb sziget nyújt nagyszerű kikapcsolódást. A legismertebbek közülük Ugljan és Pasman. A szigeteken csend és nyugalom vár bennünket, némelyiken egyáltalán nincs gépkocsiforgalom vagy csak nagyon kevés autó közlekedik.

Délebbre utazva, Sibenik környékén ( Międzynarodowy transport samochodów ) találjuk a sok apró szigetből álló Kornati-szigetcsoportot, ahol valóságos Robinson-élményben lehet részünk. Ha erre járunk, ne hagyjuk ki a festői Krka Nemzeti Park megtekintését sem, ahol egy 46 méter szintkülönbségű vízesést csodálhatunk meg. Sibenik városában romantikus középkori házak között barangolhatunk.

Brazil

pénzt online

Pénzt keresni a fizetés mellé, vagy a fizetés helyett és élni szabadon az álmaink szerint! Mindenki álma ez!

HIRDETŐKNEK

Kampánya több száz kapcsolódó honlapra és hírlevélbe (forradalmi újdonság) kerül egyszerre, szinte azonnal